Education Forum Oct. 29th, 2021

The latest issue of Education Forum is now available at education-forum.ca. This issue includes articles and features on topics important to teachers, education workers, and everyone involved in public education. You can also follow Education Forum on Twitter—@EditorEdForum or like us on Facebook—@EducationForum. As usual, we hope you enjoy this issue’s articles. Feel free to share them with friends and colleagues. Below you will find quick-links to just three of the many excellent articles in our most recent issue.


Full issue Education Forum fall 2021, Vol. 48, Issue 1


Highlights:

Lana Parker and Helen Liu move us through the challenges students face as they navigate the often mis- and disinformation-filled life of social media, in “The new information environment: Lies, truth, misinformation, and disinformation.” The piece exposes some long-term dangers of online information sharing and cites the growing inequalities that our COVID-19 existence has highlighted. It urges education and institutional knowledge to grow to include the multiliteracies youth will need as we move back to our in-person lives, while still engaging with the now boundless world of online information sharing. Read more


Lana Parker et Helen Liu nous transportent à travers les défis auxquels font face les élèves alors qu’ils naviguent la vie des médias sociaux, souvent truffée de désinformation, dans « Le nouvel environnement d’informa-tion : Mensonges, vérité, mésinformation et désinformation ». Cet article jette la lumière sur certains des dangers à long terme du partage de l’information en ligne et cite les inégalités croissantes que notre existence COVID-19 a souligné. Il exhorte l’éducation et le savoir institutionnel à s’élargir afin d’y inclure la multi-alphabétisation dont les jeunes auront besoin alors qu’ils regagnent la vie en personne, tout en s’engageant dans le présent monde maintenant sans borne du partage de l’information. Lire davantage


We read in Derik Chica’s article “The SRO program: Whose experiences are we centring?” the reasons we stand against normalized, systemic racism. His personal stories of experiencing targeted racism and his work dismantling the School Resource Officer program in the Toronto District School Board demonstrate how to reclaim power and recentre the experiences of Black, racialized, and Indigenous youth in our schools. Read more


Nous notons dans l’article de Derik Chica intitule, « The SRO program: Whose experiences are we centring? », les raisons pour lesquelles nous nous dressons contre le racisme systémique normalisé. Ses récits personnels du racisme ciblé auquel il a été assujetti et son travail dans le démantèlement du Programme d’agent de liaison dans les écoles, au sein du Toronto District School Board, expliquent comment reprendre le pouvoir et recentrer les expériences des jeunes Noirs, racialisés et Autochtones dans nos écoles. Lire davantage


judy mckeown’s piece “Social media for social change: Using untraditional modes of communication to dismantle anti-Black racism within OSSTF/FEESO” can be seen as a template for moving between online and in-person activism. She details the transformational power of online organizing, especially as a tool for dismantling anti-Black racism and other colonial structures. We have seen the efficacy and accessibility of online activism and are reminded in this piece of its continuing power and the ways online organizing will shape the new reality of in-person activism. Read more


L’article de judy mckeown « Social media for social change : Using untraditional modes of communication to dismantle anti-Black racism within OSSTF/FEESO » peut être considéré comme un modèle à suivre pour passer de l’activisme en ligne à l’activisme en personne. Elle parle en détail du pouvoir transformationnel de l’organisation en ligne, surtout comme outil pour démanteler le racisme anti-noir et les autres structures coloniales. Nous avons été témoin de l’efficacité et de l’accessibilité en ligne et cet article nous rappelle son pouvoir incessant et les façons auxquelles l’organisation en ligne façonnera la nouvelle réalité de l’activisme en personne. Lire davantage

1 view0 comments

Recent Posts

See All

Selection of Election Organizers

As part of the Strategic Action Plan, eight (8) election organizers were selected to assist in OSSTF/FEESO’s plans for the 2022 provincial, municipal and trustee elections. At this point, we have one